fredag 25 juli 2014

IRL

 Då är vi klara för avfärd. Gick upp klockan 03.30 för att köra hemifrån kl 04.50. Har knoppat, ridit igenom Helicon och han känns fin idag. Igår var han alldeles för fantastisk. Idag bär det av till Dagstorp och Svensk Ponny Derbyt. Vi har vårt start klockan 07.38. Det tar ca 1.5 h att köra, då vi kör bil med hästtransport tar det lite längre tid. Vi bör vara framme 06.40. Beräknad tid till framridning är ca 50 min. Mitt mål för dagen är att försöka höja mitt SM-kval. Inget annat. Idag kommer min tränare och stödjer mig så jag känner mig lugn. Igår var det träning med Helicon och Kinski. Det blir bara bättre och bättre. Hennes beröm med Kinski är
" Paula idag är det bättre än i tisdags" Med Helicon "Han är jättefin idag Paula!" Så det tar sig. Vi hade tänkt att ta med Becky till Dagstorp men vi backade. Planen är att ta två riktiga nationella kval i LA:P1 och det är planerat till den 3/8-14 i Båstad. Med Becky känns det som med Kinski, bara positivt. Helicon har lite mer nerv och starkare personlighet, ibland strular han lite och det är lite nerverande men så är det med B-ponnys. Detta är vår sista Ponny Derbyt tillsammans. Kanske vår sista tävling..Men han är fin som han är min Gangster. AIJ LÖV JOU BelleBoy. <3 Idag rider han i ett nytt pannband..DEVIL....Massor av döskallar....HAHAHAHAHAHAH.






1 kommentar:

  1. Lycka till Paula!
    Fint pannband har Helicon.
    /Gilda

    SvaraRadera