torsdag 29 maj 2014

MONEY, MONEY, MONEY

Hej Paula!
Jag undrar om er familj har massor av pengar? Är ni jätte rika? Du har så dyra kläder och hästar. Tack för svaret!Jessica
 
Okej, först och främst tycker jag detta är en mycket underlig fråga. Mycket underlig. Jag skulle nog aldrig få för mig att fråga någon det och ändå får jag frågan ofta. Jag tycker att det är väldigt obehaglig att folk frågar mig det.
 
sen är det så att nej, vi är inte gjorda av pengar och är långt ifrån rika.  Men mina föräldrar prioriterar sina pengar och lägger de på saker vi anser viktiga. mina föräldrar lägger pengar på tex min och min lillasysters sporter. tex agility och dressyr. Då de vill att vi ska få en möjlighet att göra det vi tycker är kul för att kunna vara lyckliga.
 
 
Om ni förstår? Mina föräldrar vet pengars värde och använder pengarna på ett sätt så att det är rättvist och så vi i familjen blir lyckliga och ifall man bara prioriterar sina pengar på sådant man anser är viktigt behöver man inte ha överdrivet mycket pengar för att vara lycklig. Vi har inte mer pengar än andra vanliga familjer men vi kanske bara kan prioritera de pengar vi har bättre och på saker som förgyller våra liv nu och om tio år.
 
Sen angående mina ponnyer har vi valt att köpa ponnyer som kan redan då det skulle vara vansinne att köpa en ungponny när vi köpte helicon då jag innan jag fick helicon endast ridit på ridskola typ och hur skulle jag kunna lära en ponny dressyr när jag själv inte kunde ett dugg?
Så då valde vi att köpa en ponny som hade gjort det jag ville göra och som då ju kunde göra det igen och lära mig hur det ska va. vilket Helicon gör på bästa sätt, perfekta läromästaren  skulle jag säga. Finns nog få ponnyer som kan lära ut så bra som han gör, jag är lyckligt lottad att ha denna individ i mitt liv.  Dock blir ju en sådan ponny lite dyrare men än en gång, prioritering.
 

3 kommentarer:

  1. Ilken dum fråga, men ett braa svar.

    SvaraRadera
  2. Jag bara frågade utan att mena illa Paula.
    Jag ber om ursäkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. inga problem, mer än utmaning för mig att svara!<3

      Radera