torsdag 26 juni 2014

MIN 8:ONDE TRÄNING MED KINSKI



Hey vänner! Idag har jag spenderat största delen av dagen i soffan och kollat på serier då mamma, pappa och Chillinöt jobbade. Bäbbisen och Bäbban hade ledig dag idag.

När mamma, pappa och Chillinöt hade slutat jobbet bar det på träning med Kinski. 
Vi testade med ett nytt bett idag då han har varit lite glappig i kontakten. Så vi testade ett tre delat med fasta ringar och som var lite format. Vilket gav mucho resultat och sen var det allmänt så att vi fick bättre snurr i honom idag. När det är snurr i honom så är han kung att rida och har ett så otroligt skönt steg som man typ bara gungar med i, ahh jag älskar den hästen! Är så glad att ha så fina ponnyer att jag spricker av lycka!

Iochmed att det gick så bra så nosade vi lite på skänkelvikningar och travökningar vilket även det funkade bra. Travökningarna blev dock lite väl mycket och slog över i galopp då o då, men men.
Annars jobbar vi mest med övergångar och halter just nu. Samt att skritta, trava och galoppera på rakt spår utan konstigheter och utan att jag håller på att rätta till allt för då blir det inte ett rakt spår om vi säger så.
Det är liksom det som är mest grundläggande som vi måste slipa på. Idag var han dock så fin att det gick väldigt bra när jag förstod vad jag skulle göra liksom. Efter träningen åkte vi till Åhus, där var det hamnfest.. Mer om det imorgon!

Nej, nu får jag gå och lägga mig för imorgon ska jag upp tidigt..... Puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar