torsdag 3 juli 2014

MITT NYA SPRENGER BETT

 New in är mitt nya Sprenger bett i sensogan! Helt fantastisk! Jag har ridit på detta bettet då min tränare Elin Aspnäs lånade ut en till mig för att jag skulle känna skillnaden då Kinskan och Becky är pigga och känsliga ponnyer. Jag märkte genast en fantastisk förändring i kommunikationen mellan mina ponnyer och mig. Har man en väldigt känslig ponny/häst i munnen så rekommenderar jag att byta till Dring/eggbett för den ligger fint och stilla i munnen. Ponnyer/Hästarna lyssnar fint med detta bett. Kinskan slängde lite med huvudet när jag fastnade i förhållningen och nu flyter det på fint. Likaså för Becky, hon är en helt annan ponny. Så jag rekommenderar verkligen detta bettet för er som har en pigg men väldigt känslig ponny/häst. Den är anatomiskt utformad och tar bort tryckpunkter från ponnyns/hästens mun. Jag Köpte min på Stable Store i Kristianstad. Sprenger har centralvaruhus, där du betalar 100:- och så får du låna hem bettet så att du an prova den i lugn och ro, köper du bettet så drar de av summan från inköpspriset. Så bättre kan det inte bli! Med till bettet får du en liten påse i bomull där du kan förvara bettet. Här kan du läsa mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar