lördag 5 juli 2014

NEW FOREST SM GUUUUUULD

New Forest SM GUUUUUUUUULD!!!!!! Najsigt alltså!
Fina bebbi. 

Vi gjorde en fin runda. Satte mina bakdelsvändningar och fick 7:or. Snacka skönt! Fick bra kritik men straffades för att Bebbe gjorde kisspaus...gjorde allt jag kunde men han tvärstannade. Åkte på 4 i momentet. Bakdelsvändningar gav 7,5 p x 2 så det kan jag ju alltid skryta med också.
Mina 68.946% + 64.4% gav mig ett New Forest SM guld i dressyr i Kategori B.

Det vill säga att min herre har New Forest SM guld i dressyr i Danmark och nu i Sverige.

Jag var också med i utställningsklasserna och där kammade vi hem 37 poäng och silver på det hela! Jag visade min herre för hand vilket jag aldrig gjort tidigare har typ inte ens tränat då det var pappa som skulle visa honom men jag fick ryka in idag. Belle ville hellre leka.. Fick jättefin respons och i högtalarna ekade: Ponnyn är i fantastisk kondition, vältränad och fin musklad , en ponny av fin stam och ädel...sedan kom den bittra sanningen....lite instabil i trav...kan vara ledaren eller ponnyn för stunden...Hahahahahahahaha! Silver plakat och rosett på det.
 
 








 Jag och Helicon var iaf väldigt lyckliga när vi fick galoppera ärovarv och vi fick ett fint täcke, vi blev fotade till Tidningen ridsport, New Forest mm. och det var bara att hålla i massa priser och glänsa lite för en kort stund. Man får ju passa på.

I denna sport får man lysa så sällan i jämförelse hur många timmar man lägger på ryggen och vid sidan av hästen och då är det bara att suga åt sig som en svamp när man får chansen.

Och nu i slutet av dagen är det fett coolt att vara Sveriges BÄSTA New Forest B-ponny ekipage. Just att ha svart på vitt att han är B.Ä.S.T. och inget annat. Inget hux flux, bäst.
Han var bedårande vacker. Men ni kommer att få veta så mycket mer om allting när tävlingshelgen är färdig. Fler bilder från New Forest mästerskapet kommer strax upp. För nu laddar jag och min champion om tills imorgon och nya äventyr. 







 














10 kommentarer:

  1. Många grattis till er båda! Det är du eller ni verkligen värda! Njut nu av topparna som sporten erbjuder. Kramar

    SvaraRadera
  2. OMG GRATTIS! Klart att han vann, snyggast ju!!!!!!!!!!!!! GRATTIS! GRATTIS! Det är skitkul att se att bpållarna kan vara riktigt läckra och du ska va lycklig att du har han. Moa

    SvaraRadera
  3. Super grattis! Asså shit pommes frites så sjukt beauty ni är liksom. Kramar Alice

    SvaraRadera
  4. GRATTIS Paula och Helikon!
    Nu är ni 2 bästa i landet och allt jobb ni har lagt på detta blev det GULD och tack för mina fina bilder
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vad kul Paula och Helicon!
    GRATTIS
    Så vackra kläder ni hade på er.
    Din blus matchade hans hjärtat i pannan:)
    GRATTIS

    SvaraRadera
  6. Grattis Paula! Bakom all prestation ligger ett hårt arbete, självklart ska du vara glad. Lycka till! Hälsningar Julia

    SvaraRadera
  7. Så JÄKLA snygga är ni! och så fint ni har utvecklats tillsammans då. Detta inlägg och alla dina prestationer räcker finger åt alla viktigpettrar som gömmer sig bakom varje hörn, alla kärringar till så kallade vänner och annat skit som är avunda på dig som varje gång tar större kliv in i framtiden som en lovande ryttarinna. Fortsätt kämpa. Maria en som ALLTID trott på er.

    SvaraRadera
  8. Ojojojoj vad fina ni är!!!! Så duktigt av dig. Ni är det snyggaste ekipaget i Skåne och jag håller tummarna på er. Tummen upp och grattis! / Matilda

    SvaraRadera
  9. Fy katten, ni fixade det:-)
    vackra var ni med:-)
    GRATTIS

    SvaraRadera